Comisia Europeană a luat decizia ca Sputnik și Russia Today să fie interzise în UE

Sputnik și Russia Today, publicații apropiate regimului de la Kremlin, vor fi interzise pe teritoriul Uniunii Europene. Anunțul a fost făcut de președinta Comisiei Europene, Ursula von de Leyen, într-o conferință de presă.

„Vom interzice Sputnik și Russia Today în toată Uniunea Europeană pentru a stopa mașinăria de dezinformare a Rusiei în UE”, a spus von der Leyen.

Este vorba despre cele mai vocale canale media ale Kremlinului. Și subsidiarele lor vor fi interzise, a spus von der Leyen.

„Astfel, nu vor mai putea să răspândească minciunile lui Puțin și să divizeze oamenii din UE”, a adăugat șefa Comisiei Europene.

Josep Borrel a declarat, duminică, la o conferință, că UE ia măsuri cruciale pentru a stopa manipularea informațiilor de către Rusia. „Călcăm șarpele pe gât”, a spus înaltul oficial european. 

„Este o decizie excelentă pe care o cer de trei zile și oficialilor români, este bine că se întâmplă, din acest moment, pe tot teritoriul Uniunii. Rusia este în război cu lumea liberă și acestea sunt instrumente de război, nu presă”, apreciază europarlamentarul Dacian Cioloș.

Citește și VIDEO: Canalele TV de stat din Rusia au fost piratate de Anonymous 

Sputnik International este o agenție de știri, o platformă de site-uri de știri și un serviciu de radiodifuziune înființat de agenția de știri deținută de guvernul rus Rossiya Segodnya. Cu sediul central la Moscova, Sputnik are redacții regionale la: Washington, Cairo, Peking, Paris, Berlin, Londra și Edinburgh.

Russia Today (RT) este o televiziune rusească care își are sediul în Moscova. Russia Today a fost înființată pentru că autoritățile moscovite voiau un mijloc de comunicare în masă prin care să contracareze valul de critici, după ce Rusia s-a întors la autoritarism. Scopul era să descrie Rusia ca „un altfel de democrație”, și să sublinieze eșecurile Occidentului: inegalități, rasism și abuz de putere.

RT este marca comercială a „TV-Novosti”, organizație non-profit autonomă, fondată de agenția rusă de știri RIA Novosti pe 6 aprilie 2005. În perioada crizei economice din decembrie 2008, guvernul rus, condus de premierul Vladimir Putin, a inclus ANO „TV-Novosti” pe lista principalelor organizații de importanță strategică a Rusiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.