Jurnalist BBC, acuzat că a plătit un minor cu mii de lire sterline pentru a-i trimite poze explicit sexuale

Tabloidul britanic The Sun a publicat vineri seară mărturia unei mame care îl acuză pe un prezentator vedetă al BBC, fără să-l numească, de faptul că i-a dat copilului ei, pe atunci în vârstă de 17 ani, câteva zeci de mii de lire sterline pentru a-i trimite fotografii pornografice, fără a preciza dacă minorul în cauză este fată sau băiat.

Potrivit cotidianului The Sun, familia respectivă a contactat BBC pe 19 mai şi a informat conducerea despre situaţie, însă prezentatorul a rămas în continuare pe post timp de câteva săptămâni. Cu banii pe care i-ar fi obţinut de la prezentator – cel puţin 35.000 de lire sterline – adolescentul şi-ar fi finanţat dependenţa de cocaină. Mama îl acuză pe prezentator că în acest fel i-a distrus viaţa copilului ei.

Copilul, acum în vârstă de 20 de ani, i-a arătat mamei un extras de cont bancar online care avea numeroase depozite de la vedeta BBC. „Odată a trimis 5.000 de lire sterline într-o singură tranşă. Banii au fost pentru fotografii sexual explicite ale copilului meu”, a povestit mama pentru The Sun. Familia spune că prezentatorul BBC nu şi-a ascuns niciodată identitatea şi chiar a trimis poze cu el însuşi la serviciu.

După dezvăluirile din The Sun, ministrul culturii, Lucy Frazer, l-a sunat de urgenţă pe directorul executiv al radiodifuzorului public britanic, Tim Davie, iar duminică BBC a anunţat că „un membru de sex masculin din rândul personalului său a fost suspendat”, iar postul face o investigaţie şi „se străduieşte să stabilească faptele cât mai curând posibil”.

„Este vorba despre o serie de circumstanţe complexe şi care evoluează rapid” şi „este important ca aceste subiecte să fie tratate corect şi cu atenţie”, a anunţat conducerea BBC.

Citește și Jurnalist BBC, arestat şi bătut de poliţişti în timp ce relata de la protestele de la Shanghai

Aceste acuzaţii, care ţin prima pagină a presei britanice, au stârnit reacţii puternice şi în rândul clasei politice, iar Ministerul Culturii a cerut conducerii BBC să investigheze „urgent şi cu sensibilitate”.

„Având în vedere natura acuzaţiilor, este important să se acorde timp BBC să efectueze această anchetă, să stabilească faptele şi să ia măsurile corespunzătoare”, a declarat ministrul culturii pe Twitter.

În comunicatul său de presă, BBC confirmă că a fost informat „în mai” cu privire la o plângere, dar spune că „noi acuzaţii” au fost formulate joi. Potrivit BBC, conducerea postului ar fi luat legătura cu poliţia.

„Echipa de anchetatori a BBC examinează deja (acest caz) de când a fost raportat, iar dosarul este urmărit activ”, a spus directorul Tim Davie într-o notă internă văzută de agenţia PA.

BBC promisese deja de vineri „să ia toate acuzaţiile foarte în serios” şi să declanşeze „o procedură pentru a le trata în mod proactiv”. 

Pentru radioteleviziunea publică britanică este un nou scandal stânjenitor, după ce imparţialitatea BBC este pusă în mod regulat la îndoială în ultima vreme. În aprilie, preşedintele BBC a trebuit să demisioneze în urma unui caz de conflict de interese pentru că l-a ajutat, înainte de numirea sa în fruntea BBC, pe fostul premier Boris Johnson să obţină un împrumut.

Priti Patel, fostul ministru de interne, în prezent deputată conservatoare, a scris pe Twitter că modul în care a răspuns BBC este „derizoriu”.

Citește și Demisia președintelui BBC Richard Sharp: Conflict de interese și împrumutul pentru Boris Johnson

„BBC, dar şi celelalte canale, trebuie să se adune, pentru că se pare că mergem din scandal în scandal”, a reacţionat duminică, la Sky News, şi deputatul laburist de opoziţie Rachel Reeves, relatează AFP.

Anul trecut, gazda vedetă a canalului privat ITV, Phillip Schofield, şi-a dat demisia după ce a recunoscut că a avut o relaţie intimă cu un tânăr coleg pe care îl ajutase să îl angajeze. Conducerea a fost criticată pentru gestionarea afacerii, inclusiv în cadrul Parlamentului.

Conform regulilor britanice, numele prezentatorului implicat în noul scandal nu a fost făcut public. Tocmai de aceea, mai mulţi prezentatori vedetă de la BBC au apelat la reţelele sociale pentru a nega că ei sunt personajul despre care se presupune că a trimis mii de lire sterline unui adolescent în schimbul unor fotografii cu conţinut sexual explicit, scrie BBC.

Postul public, care pe site ţine un live blog pe acest subiect, precizează că atunci când apar astfel de cazuri, jurnaliştii BBC News tratează BBC în acelaşi mod ca orice altă organizaţie. Şi, ca în cazul oricărei alte organizaţii, BBC News trebuie să solicite răspunsuri conducerii BBC sau serviciilor BBC şi să contacteze biroul de presă al BBC pentru declaraţii oficiale. Ocazional, jurnaliştii BBC se adresează managerilor superiori pentru interviuri şi declaraţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *