Prinţul Harry şi Elton John îl dau în judecată pe editorul publicaţiei Daily Mail

Prinţul Harry şi Elton John fac parte dintre cele şase personalităţi publice care atacă în justiţie editorul publicaţiei Daily Mail, acuzând tabloidul britanic că a obţinuit informaţii în ceea ce-i priveşte în mod ilegal, au anunţat joi avocaţii lor, potrivit AFP.

Grupul „a luat cunoştinţă de dovezi convingătoare şi extrem de penibile prin care ei au fost victimele… unor încălcări grave ale vieţii private” din partea Associated Newspapers Limited (ANL), au indicat avocaţii. 

Alături de prinţul Harry şi Elton John se află şi soţul cântăreţului David Furnish, actriţele Liz Hurley şi Sadie Frost, precum şi Doreen Lawrence, mama lui Stephen Lawrence, victima unei crime rasiste în 1993.  

Aceasta din urmă a întreprins, de asemenea, acţiuni legale împotriva grupului condus de magnatul mass-media Rupert Murdoch, care publică în special tabloidul The Sun.

Potrivit avocaţilor celor şase reclamanţi, ANL ar fi angajat detectivi privaţi pentru a le asculta, în maşina sau la domiciliul lor, pe cele şase personalităţi.

Ei mai susţin că s-au făcut plăţi către poliţie „cu legături cu anchetatori privaţi” pentru a obţine informaţii, că datele medicale au fost „obţinute prin înşelăciune” şi că informaţiile financiare şi conturile bancare erau accesibile „prin mijloace ilicite”.

Citește și Exemplar original al primei cărţi cu piese de William Shakespeare, vândut cu 2,4 milioane de lire sterline

„Infirmăm în totalitate şi fără echivoc aceste defăimări groteşti care par a fi nimic altceva decât o încercare planificată şi orchestrată de a trage titlurile Mail în scandalul interceptărilor telefonice pentru articole vechi de 30 de ani”, a răspuns ANL.

Presa tabloidă britanică a fost zguduită în urmă cu aproximativ zece ani de mai multe scandaluri de interceptări ilegale practicate de la începutul anilor 2000.

La începutul lui 2005, a fost vorba despre ascultarea mesajelor vocale ale colaboratorilor prinţilor William şi Harry, dar emoţia atinsese apogeul în vara lui 2011, când tabloidul News of the World ascultase mesajele vocale ale unei persoane dispărute şi în cele din urmă găsită moartă, Milly Dowler.

Dezvăluirile au dus la închiderea tabloidului de duminică condus de magnatul mass-media Rupert Murdoch, care a plătit două milioane de lire familiei lui Milly Dowler într-o înţelegere amiabilă.

În timp ce multe personalităţi au dat în judecată tabloidele după ce au fost interceptate, aceasta este prima dată când astfel de procese au vizat editorul Daily Mail.