Threads, noua reţea socială Meta, are deja peste 30 milioane de utilizatori

La doar şaisprezece ore de la lansare, reţeaua socială Threads a Instagram, bazată pe text, a depăşit 30 de milioane de înscrieri, potrivit unei declaraţii de joi a CEO-ului Meta, Mark Zuckerberg, transmite CNBC.

Aplicaţia este, de asemenea, cea mai accesată aplicaţie gratuită din Apple App Store, începând de joi dimineaţă.

Nouă platformă de socializare este răspunsul Meta la Twitter, de la care unii dintre utilizatori şi agenţi de publicitate s-au retras de când miliardarul Elon Musk a achiziţionat platforma de socializare.

Sâmbătă, Twitter a început să limiteze numărul de postări pe care utilizatorii le pot citi pe zi pentru a aborda ”nivelurile extreme de folosire a datelor”, ceea ce a servit doar la frustrarea suplimentară a utilizatorilor.

În ultimele luni au apărut o serie de alternative la Twitter, inclusiv aplicaţia de mesagerie descentralizată Mastodon şi Bluesky, care este susţinută de co-fondatorul Twitter Jack Dorsey.

Dar nicio platformă nu a reuşit să egaleze baza de utilizatori şi popularitatea Twitter.

Threadurile pot să atragă mai uşor utilizatorii. Platforma este construită pe Instagram şi este conectată automat la contul unui utilizator al aplicaţiei de partajare a fotografiilor.

Iniţial, utilizatorii puteau accesa serviciul doar prin aplicaţia Instagram. Dar, de joi, aplicaţia este disponibilă pentru descărcare din Apple App Store şi este gratuită de utilizat.

Cu toate că Threads a fost lansată în 100 de ţări, platforma de socializare nu este încă disponibilă în Uniunea Europeană, din cauza complexităţii problemelor legate de reglementările care vor intra în vigoare anul viitor în regiune.

Citește și Meta va lansa joi o alternativă la Twitter

Utilizatorii trebuie să aibă un cont Instagram pentru a utiliza Threads. Odată ce este descărcată aplicaţia, aceasta va solicita utilizatorilor să se conecteze folosind contul Instagram. De acolo, Threads va porta automat numele de utilizator Instagram, dar utilizatorii pot personaliza în continuare profilul.

Threads oferă opţiunea de a urmări automat toate conturile pe care le urmăreşte un utilizator pe Instagram, sau doar câteva dintre ele, astfel încât să nu trebuiască să caute toţi prietenii şi urmăritorii pe Threads.

Meta prezintă Threads drept ”aplicaţia de conversaţie bazată pe text” a Instagram. Şi în multe privinţe, Threads arată foarte asemănător cu Twitter.

Utilizatorii postează în primul rând mesaje pe bază de text, care sunt limitate la 500 de caractere fiecare.

Anumiţi utilizatori pot fi etichetaţi folosind simbolul @ în faţa numelui lor de utilizator. Utilizatorii pot limita răspunsurile în postarea lor doar la urmăritorii lor sau la persoanele pe care le-au etichetat în postare. De asemenea, pot include în postare fotografii sau videoclipuri.

Subiectele apar într-un flux de derulare, unde utilizatorii pot aprecia, răspunde, reposta sau cita postările altor utilizatori.

Platforma este asemănătoare cu Tweeter, dar îi ipsesc unele caracteristici critice. Cea mai flagrantă omisiune este cea a mesajelor directe sau DM-urile.

Mesageria individuală, privată este un semn distinctiv al aproape tuturor celorlalte reţele sociale importante, inclusiv Twitter, Instagram şi Facebook.

Threadurile nu s-au lansat cu mesageria directă, ceea ce poate reprezenta o problemă pentru jurnalişti, care primesc adesea mesaje din surse potenţiale, sau pentru mărci, care pot oferi servicii pentru clienţi prin intermediul mesajelor pe reţelele sociale.

Citește și Ministrul francez al domeniului Digital ameninţă cu ”interzicerea” Twitter în UE

Fluxul Threads atrage postări de la toţi utilizatorii, nu doar de la cei pe care îi urmăriţi. Poate fi greu de găsit conţinutul postat de utilizatorii sau mărcile urmărite şi nu există nicio modalitate de a schimba modul în care se încarcă feedul.

La fel ca Instagram, Threads nu difuzează postări într-o ordine cronologică. Conţinutul este aparent clasat algoritmic şi oferit utilizatorilor, indiferent de ora la care este postat. De asemenea, încă nu există reclame plătite în Threads. Cu toate acestea, multe mărci s-au alăturat deja.

Şeful Instagram, Adam Mosseri, care supraveghează noua aplicaţie, a declarat pentru Verge că publicitatea ar fi o problemă cu şampanie” dacă Threads va fi capabilă să se extindă. De asemenea, threadurile nu au capacitatea de a include hashtaguri în postări.

Hashtagurile sunt o caracteristică de bază a Twitter şi au permis utilizatorilor să descopere mai uşor postări cu un anumit subiect, precum şi conţinutul în tendinţe.

În mod similar, Threads nu are o funcţie care să permită utilizatorilor să caute text sau expresii specifice.

Un alt factor de diferenţiere cheie este faptul că Threads nu are un site web pentru desktop, aşa că utilizatorii pot accesa serviciul numai prin intermediul aplicaţiilor iOS sau Android.

Există, de asemenea, un dezavantaj semnificativ legat de conectarea Threads la Instagram.

Pentru moment, Meta spune că nu există nicio modalitate de a şterge contul Threads fără a şterge şi contul de Instagram.