Un desen al lui Michelangelo, estimat la 30 de milioane de euro, scos la licitație la Paris

Casa Christie’s din Paris va scoate la licitație în luna mai o operă a lui Michelangelo Buonarroti inspirată de unul dintre maeștri Quattrocento-ului, Masaccio.

Este o operă de tinereţe, regăsită în mod miraculos, a lui Michelangelo Buonarroti, inspirată de „Baptême des néophytes” de Masaccio, unul dintre cei mai importanţi artişti din Quattrocento (Renaşterea timpurie). Pe 18 mai, Christie’s Paris va scoate la vânzare acest desen unic, de mari dimensiuni, ce reprezintă un tânăr nud, în cadrul sesiunii „Maîtres anciens et du XIXe siècle”. Lucrarea va fi propusă cu o estimare la 30 de milioane de euro, scrie Le Figaro

Lucrarea provine dintr-o colecţie privată franceză. După ce a fost clasificată drept comoară naţională, are acum certificatul de export şi poate fi oferită fără restricţii colecţionarilor din întreaga lume. Înainte de a fi pusă în vânzare la Paris, va fi expusă la Hong Kong şi New York.

Desenul a fost recunoscut în 2019 ca fiind de Michelangelo de către un fost specialist în desen de la Christie’s, Furio Rinaldi, atribuire confirmată ulterior de profesorul de istoria artei de la Universitatea din Cambridge, Paul Joannides, autor al Catalogului complet al desenelor de Michelangelo şi şcoala lui la Muzeul Luvru şi la Muzeul Ashmolean din Oxford. Vândut în 1907 la Hotel Drouot ca o lucrare de şcoală a lui Michelangelo, desenul a scăpat atenţiei tuturor specialiştilor până la recenta sa redescoperire.

Citește și Industria cinematografică rusă, afectată de retragerea producțiilor Disney, Universal, Sony Pictures, Warner Bros

Tânărul Michelangelo (1475-1564) a realizat desenul, care este probabil primul său studiu de nud cunoscut, la Florenţa, la sfârşitul secolului al XV-lea.

Figura centrală reia unul dintre personajele din „Baptême des néophytes” (Botezul neofiţilor), una dintre faimoasele fresce pictate de unul dintre pictorii fondatori ai Reanaţterii italiene, Masaccio (1401-1428), pe zidurile capelei Brancacci a bisericii florentine Santa Maria del Carmine. Sunt cunoscute mai multe studii de mână ale artistului după Masaccio, în special la Cabinetul de stampe de la Munchen şi la Albertina din Viena, în timp ce o copie a unei alte fresce a pictorului Giotto este păstrată la Muzeul Luvru. 

Folosind două cerneluri maro cu tonuri diferite, Michelangelo şi-a însuşit figura lui Masaccio făcând-o mai musculoasă, robustă, monumentală, precum viitoarele sale reprezentări ale corpului uman, cum ar fi David în marmură de la Galleria dell Accademia din Florenţa şi cei doi sclavi ai săi de la Luvru. În desen, Michelangelo asociază, pe ambele părţi, două figuri, fără legătură cu fresca lui Masaccio, executate cu ajutorul unei trăsături de de stilou mai libere şi mai viguroase. 

Distribuie mai departe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.